علی اکبر صالحی: دولت در کرج قطعات سانتريفيوژ می سازد
نوشته شده توسط : ژورنالیست

 

لس آنجلس تايمز با اشاره به کاهش اختيارات اسفنديار رحيم مشايی از سوی محمود احمدی نژاد و افزايش اختيارات حميد بقايی می نويسد ديدگاه های رحيم مشايی در مورد دين و نقش روحانيان در سياست کشور و نيز تاکيد وی بر والا بودن ارزشهای فرهنگ باستانی پيش از اسلام ايران موجب شده بود روحانيان تندرو حاکم بر ايران به وی بی اعتماد بشوند ضمن اينکه اين سياستها نتوانست در ميان جنبش مخالفان احمدی نژاد هم پشتيبانانی برای وی و دولت او کسب کند.

واشنگتن پست سخنان علی اکبر صالحی، وزير امور خارجه جمهوری اسلامی، را نقل کرده که گفته است دولت در کرج قطعات سانتريفيوژ می سازد و اين امر برکسی مخفی نبوده است همان گونه که کارخانه ها در ساير مناطق کشور به ساخت قطعات سانتريفيوژ برای غنی سازی اورانيوم مشغولند. دو روز پيش مجاهدين خلق در يک کنفرانس خبری در واشنگتن اعلام کردند عوامل آنان کارخانه ای را در کرج شناسايی کرده اند که بظاهر کارحانه ابزار سازی است اما مخفيانه قطعات سانتريفيوژ توليد می کند.

هاآرتص، روزنامه چاپ اسراييل، سندی از سايت ويکی ليکس را چاپ کرده که درآن از قول مقام های وزارت دفاع اسراييل گفته شده حمله اسراييل به تاسيسات اتمی ايران منتفی است. در گزارش ديپلماتيک مقامهای اسراييلی به واشنگتن درسال ۲۰۰۵ آمده است تهران از بمباران تاسيسات ازيراک درعراق درسال ۱۹۸۱ درس گرفت و تاسيسات اتمی خودرا در نقاط گوناگون ايران ايجاد کرد تا در يک حمله برق آسا نتوان همه را به يکباره از بين برد.

واشنگتن پست از سقوط يک فروندهواپيمای نظامی ايران در جنوب کشور در نخستين ساعتهای روز شنبه خبر داده و می نويسد خلبان کشته و کمک خلبان زخمی شده است. واشنگتن پست می نويسد کهنگی هواپيماهای نظامی ايران و نبود سياست تعمير و نگهداری، موجب سانحه های هوايی مکرر در ايران درسالهای اخير بوده است.

گاردين چاپ لندن از سندی منتشر شده در سايت ويکی ليکس خبر داده که به موجب آن دولت آمريکا در جريان حمله ارتش عراق به اردوگاه اشرف بوده است. يک حقوقدان انگليسی به گاردين گفته است حقوق بين الملل از کشورها می خواهد در حفاظت از جان غيرنظاميان بيگناه در شرايطی که مورد حمله قرار می گيرند اقدام جدی به عمل آورند




:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 55
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 فروردين 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: